2024.05.06. - Ivett, Frida

Overnight

Képzeljük el, hogy a híres Simó-osztály tagjai összefutnak a sarkon, és beszélgetésbe elegyednek arról, ki milyen filmnél tart. Van, aki sportfilmet készít (Hajdu), de megtartja azt a játékosságot, ami tanyasi kamaradarabjára volt jellemzõ; más kistérségi némafilmje után tovább kísérletezget (Pálfi), de egyre meghökkentõbb módon; igazi meglepetést azonban az okoz a többieknek, aki brókerfilmet rendez - mintha a leglazább csávó felkötötte volna a nyakkendõt.
A Moszkva tér keresetlen bája és a Szezon kendõzetlen társadalomkritikája után meglepetésre adhat okot, hogy Török Ferenc egy szinte steril környezetben játszódó filmet készített, a rendezõ urbánus betyárhumorának kedvelõi azonban nem fognak csalódni, mert az Overnightban is van annyi irónia és lazaság, amennyivel ki lehet verni a légkondi biztosítékát. Hõsünk Vas Péter sztárbróker (Bodó Viktor), amolyan betokosodott harmincas, aki taxikban és üvegpalotákban éli egyhangú mindennapjait, este pedig buta kislányokat kényeztet. Nincsen az életében semmi meglepõ, semmi kihívás, egészen addig, amíg egy bizonyos Fischer úr be nem jelentkezik azzal a hírrel, hogy azonnal fel szeretné venni nyugdíjalapja Budapesten fialtatott pénzét. Péternek 24 óra alatt kell összelapátolnia a hiányzó summát, megmozgatva minden baráti szálat a Vörösmarty tértõl egészen Indiáig - és közben azt is fel kell fognia, hogy régen látott barátnõje terhes.

Török a környezetbõl adódó hideg, kimért stílusban festi le Péter furcsa futását, a „pénzokrácia” diszkrét báját, és mutatja meg, hogy nem a ruha teszi az embert.