2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Lázba hozta Szegedet az Alphaville

A SZIN harmadik (egyben záró) napja sok kellemes élményt hozott a vendégeknek. A „Forever Young” még mindig bennem motoszkál. Ezzel szerintem vagyunk még egy páran.

A délelõtt lesokkolt: az esõ elkezdett csöpörögni. Minden esõs perc óráknak tûnt, rettegtem, hogy az egyébként sem teltházas fesztivál a látogatók tekintetében még ritkásabb lesz. Az esõ a délutáni órákra elszállt, így kellemes délutánt, és igazi nyári estét köszönthettünk a SZIN utolsó bulis napján.
A kikapcsolódást a nagyszínpadnál, a szegedi Nyers együttessel kezdtük. Legutoljára a Szigeten találkoztunk velük, adták a formát rendesen. Úgy tûnik, hogy a „Kispál és a Borz” nem hiányozhat egyetlen nagyobb fesztiválról sem… Csak ebben az évben tucatszor volt szerencsénk megnézni a koncertjüket.

Nem tudom elégszer mondani, hogy a Café Jamaika rastafarai feelingje mekkora hatással volt ránk. Minden koncertmentes idõt ott töltöttünk, de volt, hogy koncertek helyett is ott roptuk a táncot.

A nap csúcspontja kétséget kizáróan az Alphaville koncertje volt. Kicsit késõn (éjjel fél 11-kor) kezdõdött, de pontosan tartották az egy órás koncertidõt. Jó volt megeleveníteni a régi számaikat, ami nagyon kellett, az is volt, mégpedig a „Forever Young” nóta.

A koncert után nagy meglepetésünkre az egyik kajás sátornál a hamburger, és a döglött kutya is le volt értékelve. A szokásosnál is több elemózsiával megtöltöttük kezeinket, és jártuk tovább a koncert helyszíneket.

A napot éjszakai fürdõzéssel zártuk, mégpedig a melegvizes medencében. Mikor beleereszkedtünk a termálvízbe, még javában tartott a 8 ker címû, nagy sikerû magyar mesefilm vetítése. A medencében kényelmesen elterülve élvezhettük a kifeszített mozivásznat. Persze a filmnél tovább maradtunk, egészen pontosan hajnal háromig.

A sors kegyes volt hozzánk, mert az esõ csak hazaérkezésünk után kezdett el ömleni. Lehet, hogy nem is ártott meg egy kis csapadék, talán segíti a terep tisztulását.

A SZIN 2005. nem hozott csalódást, mind a négy napon jól szórakoztunk. A fellépõk tekintetében és a színpadok minõsége kapcsán azonban lehetne mit fejleszteni. Persze minden csak pénz kérdése, így nem kívánhatunk egyebet, mint további hasznos tapasztalatokat, és sok támogatót a SZIN következõ évadjának szervezéséhez.