A legendáját több mint fél évszázada Ray Charles szerzõdtetésével megalapozó kiadónak a bevétel 51 százalékát termelte az internetes letöltés az amerikai piacon az idén szeptemberben zárult üzleti év utolsó negyedévében. A CD-eladások aránya 49 százalékra csökkent.
A világ harmadik legnagyobb lemezvállalata ugyan egyre több zenét ad el mp3-formátumban - a digitális forgalmazásból származó bevétel 28 százalékkal növekedett -, a teljes lemezpiac azonban gyorsabb ütemben zsugorodik, mint ahogy tör elõre az internetes zeneforgalmazás.
A Forrester Research piackutató vállalat szerint az idei 10,1 milliárd dollárról 2013-ra 9,2 milliárdra csökken az amerikai piac, ráadásul a zeneipart nem csak a kalózkodás sújtja; Nagy-Britanniában például idén már több számítógépes játékprogramot és DVD-t adnak el, mint zenét.
A válságot túlélõ lemezkiadók az Ars Technica szerint valószínûleg jóval kisebbek lesznek a mostani mamutvállalatoknál, és más üzleti modell alapján mûködnek majd; teljes albumok helyett az egyes számok forgalmazására koncentrálnak, zene mellett kínálnak koncertjegyeket, mobiletefon-csengõhangokat és rajongói kegytárgyakat - trikókat, posztereket -, és ingyenes webes tartalomszolgáltatást is nyújtanak, például a MySpaceMusic mintájára.