2024.04.25. - Márk

Nincs megállás: Sziget 2005. második nap

Totálisra sikerült a szigeti kalandozásunk második napja is. Volt nagyszínpad, civiludvar, és persze evés – ivás, ismerkedés, barátkozás, fényképezés is.

Reggel 11-kor (mert Mi akkor kelünk) a Civil Sziget „Zöld Udvarában” kezdtünk, ahol a fák lombjától hûvös füvön a Maggi jóvoltából 79 Ft-ért gabonapelyhet és tejet reggeliztünk.

Ha már ott voltunk, kitöltöttük a szegedi Orpheus Állatvédõ és a CSEMETE környezetvédelmi egyesületek totóit is. Ezért cserébe érdekes kiadványokat, rágcsálnivalót kaptunk.
Az sem mellékes, hogy Persányi Miklós környezetvédelmi miniszter is közel egy órát töltött vitamûsorral, nézelõdéssel a területen :D

Ma sem hagyhattuk ki a „rocképzõ” sátrat, itt érdekesebbnél érdekesebb, feltörekvõ arcokkal lehetett összefutni. Úton tovább észleltük a wc-k terheltségi szintjét, a teli pottyantós ürítõk mellett nem ritka „éppen dolgukat végzõ” szigetlakókkal összefutni (egyesek éjszaka sátrakra, és útszélre is pottyantanak, csorgatnak,…). A napsütéstõl meleg délután a nagyszínpadon az Anima MC-je, Jez és az új énekesnõ, Kása Juli jelesre vizsgáztak, a zenekar pedig fokozott lelkesedéssel vezette elõ a minden eddiginél küldõsebb, karakteresen hiphopos, dob-basszusos és reggae-hatású cuccot - talán meglepõ, de igaz: a közönség ugyanolyan szeretettel fogadta az új menüt, mint az Anima régebbi dolgait. Ezután Natalie Imbruglia ausztráliai popénekesnõ hangulatos egy órát varázsolt a Nagyszínpadra. Mondhatjuk akár azt is, hogy tartalomhoz a forma, illett a koncert a naplementés nagyszínpadhoz. Este megkaptuk az elektronikus formáció egyik nagyágyúját, az Underworld-öt. A két órás szuper show megtöltötte a nagyszínpad elõtti egész teret.

A nagyszínpados kalandozásaink szüneteiben ellátogattunk a „Roma Sátorba”, ahol hangulatos cigányzenei koncertet élvezhettünk. A Hammer World még tartogatott számunkra „Kalapácsot”, Beatrice-t, de a sorolást még egy óráig folytathatnám, akkor sem végeznék a második nap teljes programjának ismertetésével.

Fogytán a zseton, a Krisna sátornál „Guranga – Ételt az Életért” akción belül 35 Ft-ért vegetáriánus menüt kaptunk ebédre, majd 50 Ft-ért vacsorára székelykáposztát ehettünk. A kajához járt zsemle és desszert süti is. Az ételek ára természetesen jelképes, van, aki még ennyit sem tudott bedobni a közösbe, mások pedig „rendesen fizettek”.

A második nap egyébként hajnal öt körül csuktuk be szemeinket, de csak azért, hogy 11 körül fel tudjunk ébredni, hiszen a harmadik napot sem lenne szerencsés átaludni.